Telia One -asiakaslupaus vahvistuu

Telia Inmics-Nebula yhdistyy Telia Finlandiin ja Telia Cygateen. Löydät ajantasaisen tiedon muutosmatkasta tältä sivulta.

Telia Company AB on päättänyt yhdistää vuoden 2023 aikana Telia Inmics-Nebulan liiketoiminnan osaksi Telia Finlandin ja Telia Cygaten liiketoimintoja. Suunnitellun muutoksen taustalla on halu vahvistaa Telia One -asiakaslupauksen toteuttamista asiakkaiden luotettuna ICT-kumppanina.

Samalla muutoksella tavoitellaan aiempaa parempaa ja yhtenäisempää asiakas- ja henkilöstökokemusta, selkeämpiä toimintamalleja sekä toiminnan yksinkertaistamista.  

Tiedotamme tällä sivulla muutoksen etenemisestä. 

Mitä Telia Inmics-Nebulan yhdistyminen Telia Finlandiin ja Telia Cygateen tarkoittaa?

Telia One -muutosmatkamme jatkuu, kun yhdistämme vuoden 2023 aikana Telia Inmics-Nebula Oy liiketoiminnan osaksi Telia Finland Oyj:n ja Telia Cygate Oy:n liiketoimintoja.

Telia Inmics-Nebula Oy liiketoiminnan yhdistäminen tapahtuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäisen vaiheen aikataulu liiketoimintojen yhdistymisen osalta on 1.10.2023, jolloin osa  palveluista ja palvelusopimuksista siirtyvät Telia Finland Oyj:lle.

Telia Cygate Oy:n osalta sulautuminen tapahtuu 31.10.2023.

Telia Inmics-Nebulan henkilöstö tulee siirtymään muutoksen myötä joko Telia Finlandin tai Telia Cygaten palvelukseen vaiheittain tämän vuoden aikana.

Sulautumisten myötä Telia Inmics-Nebula Oy:n Y-tunnus poistuu ja yritys lakkaa olemasta 31.10.2023.

Tiedotamme tapahtuvista muutoksista asiakkaita sekä yhteistyökumppaneita.

 

Miksi muutos tehdään?

Muutoksen taustalla on halu vahvistaa Telia One -asiakaslupauksen toteuttamista asiakkaiden luotettuna ICT-kumppanina. Samalla muutoksella tavoitellaan aiempaa parempaa ja yhtenäisempää asiakas- ja henkilöstökokemusta, selkeämpiä toimintamalleja sekä toiminnan yksinkertaistamista. 

 

Milloin muutos tapahtuu?

Telia Inmics-Nebula Oy liiketoiminnan yhdistäminen tapahtuu kahdessa vaiheessa.

Ensimmäisen vaiheen tavoiteaikataulu liiketoimintojen yhdistymisen osalta on 1.10.2023, jolloin osa palveluista ja palvelusopimuksista siirtyvät Telia Finland Oyj:lle.

Telia Cygate Oy:n osalta sulautuminen tapahtuu 31.10.2023.

Sulautumisten myötä Telia Inmics-Nebula Oy:n Y-tunnus poistuu ja yritys lakkaa olemasta 31.10.2023.

Onko muutoksella vaikutusta palveluihin?

Liiketoimintajaon myötä Telia Inmics-Nebulan palvelut tulevat jakautumaan seuraavasti:

Telia Finlandille siirtyvät palvelut Telia Cygatelle siirtyvät palvelut
Laitteet ja tarvikkeet (Mobile, PC) IT infra -laitteet: palvelimet, tallennus, verkko yms.
Palvelulaitteet (Mobile, PC) Palvelulaitteet (IT infra)
Konesali Colocation Sovellukset ja lisenssit
Telia Kotisivu-, Webhotel- ja Domain-palvelut Pilvi- ja kapasiteettipalvelut
Loppukäyttäjätuki Hallintapalvelut infra- ja pilvipalveluille
Laitteiden elinkaari- ja hallintapalvelut Valvontapalvelut
Palvelupäällikköpalvelut Tietoturvapalvelut
  Tuottavuus-, etätyö- ja kokoustilaratkaisut
  Konsultointi-, koulutus-, projekti- ja arkkitehtipalvelut

 

Onko muutoksella vaikutusta palveluiden laskutukseen?

Maksu- ja laskutustietomme muuttuvat vaiheittain. 

Jos siirtyvät palvelusi jakautuvat molempiin yhtiöihin, Telia Finland ja Telia Cygate, saat laskusi molemmista yhtiöistä erikseen. Voit saada myös Telia Finlandin osalta jatkossa kaksi laskua. Lisätietoa laskutuksen muutoksesta

Huomioittehan, että laskut tulee aina maksaa niistä löytyvillä maksutiedoilla.

Lisätietoa laskuista ja maksamisesta

Telian tilinumerot

Mitä tapahtuu, jos maksan laskuni myöhässä?

Jos laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, seuraavaan laskuun lisätään korkolain mukainen viivästyskorko.

Lisätietoa myöhästyneestä maksusta

 

Toimenpidemaksu

Toimenpiteistä veloitetaan Telian voimassa olevien palveluhinnastojen mukainen maksu.

 

Onko muutoksella vaikutusta Telia Inmics-Nebulan yhteydenottokanaviin?

Telia Inmics-Nebulan henkilöstö tulee siirtymään muutoksen myötä joko Telia Finlandin tai Telia Cygaten palvelukseen vaiheittain tämän vuoden aikana.

Myös palvelukanavat ja palvelunumerot pysyvät toistaiseksi samoina. Mahdollisista muutoksista tiedotamme asiakkaitamme erikseen. 

Ajantasaiset yleiset yhteystietomme

Webhotelli-asiakkaiden asiointitiedot www.webhotelli.fi

 

Miten teen jatkossa palvelupyynnön tai vikailmoituksen?

Palvelukanavamme pysyvät toistaiseksi samoina. Mahdollisista muutoksista tiedotamme asiakkaitamme erikseen.

Voit tehdä vikailmoituksia tai palvelupyyntöjä MyNebula-portaalin kautta vuorokauden ympäri.

Kirjaudu MyNebulaan
Rekisteröidy MyNebulaan

 

Onko muutoksella vaikutusta Telia Inmics-Nebulan palveluiden hallintaportaaleihin?

Laskuja ei voi enää maksaa MyNebula-sivustolla. Sen sijaan laskun voi maksaa joko tilisiirrolla tai tilaamalla e-laskun, paitsi jos kyseessä on Telia Cygateen siirtyvä palvelu, joiden laskut eivät ole saatavilla MyNebulan kautta. Mahdollisista muista muutoksista tiedotamme asiakkaita erikseen.

 

Olen Telia Inmics-Nebulan kumppani. Mihin laskutusosoitteeseen lähetän jatkossa ostolaskun?

Lähtökohtaisesti lasku tulee aina lähettää ostotilauksella näkyvän tilaavan yhtiön laskutusosoitteeseen. Jos siirtyvät tuotteesi/palvelusi jakautuvat molempiin yhtiöihin, Telia Finland ja Telia Cygate, tulee molempia yhtiöitä laskuttaa siirtoajankohdan jälkeen erikseen.

Palveluiden ja tuotteiden jako yhtiöiden, Telia Finland ja Telia Cygate, välillä löytyy tämän sivun kohdasta ”Onko muutoksella vaikutusta palveluihin?”. Sisäiseen käyttöön (ei jälleenmyyntiin) ostettavien tuotteiden ja palveluiden osalta tilaajana toimii 1.10.2023 alkaen Telia Finland ellei toisin ilmoiteta.

Telia Finlandiin siirtyvien tuotteiden/palveluiden osalta laskut tulee osoittaa Telia Finlandille 1.10.2023 alkaen. Telia Cygatelle siirtyvien tuotteiden/palveluiden osalta ostolaskut tulee osoittaa 31.10.2023 asti Telia Inmics Nebulalle ja 1.11.2023 alkaen Telia Cygatelle. 

Telia Finlandin laskutusosoite ja laskutusohjeet

Telia Cygaten osalta tiedotamme laskutusohjeista myöhemmin.

Olen Telia Inmics-Nebulan kumppani. Miltä yhtiöltä/yhtiöiltä ja miten vastaanotan jatkossa ostotilauksia?

Telia Finlandille siirtyvien tuotteiden/palveluiden osalta tilaajana toimii 1.10.2023 alkaen Telia Finland.

Telia Inmics-Nebulan ostojen jakautuessa Telia Finlandille ja Telia Cygatelle siirtyvään liiketoimintaan, ostotilaukset jakautuvat 1.-31.10.2023 välillä Telia Inmics-Nebulan ja Telia Finlandin välille ja 1.11.2023 jälkeen Telia Finlandin ja Telia Cygaten välille. 

Telia Finlandiin siirtyvät tuotteet/palvelut

Pääsääntöisesti kumppanit tulevat vastaanottamaan ostotilauksen samalla tavalla kuin Telia Inmics-Nebulalta. Vain tilaava yhtiö muuttuu ja ostotilauksen ulkoasu sekä sähköpostitse toimitettavien ostotilausten lähettäjätieto voivat muuttua.

Ostoprosessiin liittyvien oleellisten muutosten osalta olemme erikseen yhteydessä kumppaneihin joihin muutos vaikuttaa.

Telia Cygaten osalta tiedotamme mahdollisista ostotilauksiin liittyvistä muutoksista ennen siirtoajankohtaa.

Olen Telia Inmics-Nebulan kumppani. Kuka on jatkossa yhteyshenkilöni?

Telia Inmics-Nebulan henkilöstö tulee siirtymään muutoksen myötä joko Telia Finlandin tai Telia Cygaten palvelukseen vaiheittain tämän vuoden aikana​.

Toistaiseksi yhteyshenkilöt pysyvät samoina kuin tähänkin asti. Mahdollisista muutoksista tiedotamme erikseen.

Miten muutos vaikuttaa Telia Inmics-Nebulan verkkokauppoihin?

Voit edelleen tehdä tilauksia verkkokaupoissamme normaalisti. Muutoksesta johtuen toimituksissamme saattaa esiintyä toimitusviiveitä.

Huom! Applen mobiililaitteiden ja -tarvikkeiden myynti Webmercs-verkkokaupassamme on päättynyt 22.9.2023. Jatkossa löydät Applen mobiililaitteet ja -tarvikkeet shop.inmicsnebula.fi -verkkokaupastamme.

Olen tehnyt tilauksen Telia-Inmics-Nebulan verkkokaupasta. Miten meneillä oleva muutos vaikuttaa tilauksiini ja niiden toimituksiin?

Voit edelleen tehdä tilauksia verkkokaupoissamme normaalisti. Muutoksesta johtuen toimituksissamme saattaa esiintyä toimitusviiveitä.

Verkkokauppojemme ajantasaiset tiedotteet löytyvät:

Milloin Telia Inmics-Nebulan verkkosivusto suljetaan?

Olemme siirtäneet www.inmicsnebula.fi-sivustolta olennaiset IT-palveluihin liittyvät sisällöt Telian yrityssivustolle. Löydät jatkossa entiset Telia Inmics-Nebulan palvelut IT-palvelut yrityksille -kokonaisuuden alta. Valmistelemme Telia Inmics-Nebulan sivuston alasajoa ja tulemme sulkemaan sivuston tammikuussa 2024.

Telia One - yksi kumppani riittää 

Olemme luotettava ICT-kumppani ja ensimmäinen valinta asiakkaillemme. Missiomme on auttaa yrityksiä ja yhteiskuntaa sekä paikallisesti että kansainvälisesti menestymään jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa maailmassa. 

Vankka tietoliikenne-, viestintä- ja IT-palveluosaamisemme sekä kattava ja turvallinen tarjoamamme on ainutlaatuinen yhdistelmä. Näin yritykset voivat varmistaa liiketoimintansa jatkuvuuden ja tehokkuuden, kehittää uusia liiketoimintamalleja sekä parantaa asiakas- ja työntekijäkokemustaan. 

Palvelumme koostuvat neljästä ratkaisualueesta: Infrastruktuuripalvelut tarjoavat turvallisen ja vankan kasvualustan ja varmistavat liiketoiminnan jatkuvuuden kaikissa olosuhteissa. Liiketoiminnan palvelut tehostavat ja digitalisoivat asiakkaidemme toimintaa. Asiantuntijapalvelut auttavat kehittämään asiakkaidemme liiketoimintaa ja hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia. Loppukäyttäjäpalvelut tekevät jokaisesta työstä sujuvampaa. 

Teemme yhteistyötä lunastaaksemme lupauksemme: Yksi kumppani on kaikki mitä tarvitset. Tämän mahdollistavat henkilöstömme, asiantuntijatiimimme, joka varmistaa asiakkaidemme liiketoiminnan jatkuvuuden ja ketterän kehityksen. Menestyksemme perusta on erittäin osaava henkilöstömme. Annamme ihmisillemme työkalut ja tuen, joita he tarvitsevat tiellään kohti ammatillista kasvua. 
 

Jäikö sinulle kysyttävää?

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan