Alkamisajankohta: Maanantai, elokuu 29, 2016 - 10:48 Päättymisajankohta:

Cloud9 palvelussa on tällä hetkellä tilapäinen häiriötilanne joka vaikuttaa osaan asiakkaidemme palveluista.
Häiriötä korjataan parhaillaan

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 23, 2016 - 10:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 23, 2016 - 14:15

Olemme havainneet hitautta sähköpostipalveluissa. Ongelma koskee erinäisiä mailserver##.nebula.fi -palvelimilla toimivia sähköposteja.

Vika tilanne on korjattu. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutunutta haittaa.

 

Alkamisajankohta: Perjantai, elokuu 19, 2016 - 01:50 Päättymisajankohta:

Lauttasaaren laitesalissa on havaittu osaa asiakkaitamme koskeva verkko-ongelma jota korjataan mahdollisimman suurella prioriteetilla.

Pahoittelemme tästä asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Päivitys 8:22:

Vikatilanne saatiin rajattua n. klo 03. Vikatilanne vaikuttaa myös osaan jaetuista palveluistamme.

Viankorjausta jatketaan parhaillaan.

Päivitys 15:10:

Vikatilanne on nyt saatu korjattua. Mikäli vielä havaitsette ongelmia, olkaa yhteydessä.

Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä.

Alkamisajankohta: Torstai, elokuu 18, 2016 - 13:14 Päättymisajankohta:

Taatakseen asiakkailleen markkinoiden parhaan Pilven käyttökokemuksen, Nebula varaa asiakkaidensa käyttöön koko hänen tilaamansa muistikapasiteetin - vaikka asiakas ei sitä käyttäisikään. Deduplikointia ei siis suoriteta virtuaalialustoilla eikä myöskään rautatasolla. Lisätietoa https://www.viestintavirasto.fi/2016/haavoittuvuus-2016-106.

 

Alkamisajankohta: Keskiviikko, elokuu 17, 2016 - 19:05 Päättymisajankohta: Keskiviikko, elokuu 17, 2016 - 20:40

Tietoliikenneverkossamme oli havaittu häiriötilanne Helsingin Kellosaaren alueella, huoltotoimenpiteet vikatilanteen korjaamiseksi aloitettiin välittömästi. Vika on korjattu

Pahoittelemme tästä asiakkaillemme aiheunutta haittaa.

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 08:00

Nebula on suorittanut huoltotyöt osaan Pitäjänmäen laitesalin verkkoa.

Huoltotyö on päättynyt klo 8:00

Huoltotyö viivästyi arvioidusta päättymisajasta noin kaksi tuntia. Viivästys johtui yhdessä tietoliikennelaitteessa ilmenneen vikatilanteen vuoksi. Ilmennyt vikatilanne ei aiheuta enää ongelmia tietoliikenneyhteyksiin.

 

Huoltotyöllä oli vaikutusta osaan Nebulan palveluista, jotka tuotetaan Pitäjänmäen laitesalista. Huoltotyö vaikutti mm. virtuaalipalvelimien, Sähköposti-, Lync-, Webhotel-palveluiden, sekä tietoliikenneyhteyksien käyttöön.

 

Pahoittelemme huoltotyöstä ja viivästyksestä aiheutunutta haittaa. 

Alkamisajankohta: Keskiviikko, elokuu 31, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Keskiviikko, elokuu 31, 2016 - 04:00

Kauniaisten alueen yhteyspalveluissa suoritetaan huoltotöitä 31.8.2016 klo 00:00 alkaen. Alueen yhteydet tulevat katkeamaan huoltoikkunan aikana. Mikäli yhteytenne ei ole palautunut huoltoikkunan jälkeen niin pyydämme käynnistämään päätelaitteenne uudelleen. Mikäli ongelmat jatkuvat, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme

---

On 31.8.2016 we will be performing maintenance on Internet connections in Kauniainen region of Finland. All Internet connectivity will be lost during the maintenance. If your connectivity to the Internet isn't restored after the maintenance window we ask you kindly to reboot your modem. If this doesn't help please open a incident ticket with our customer service.

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 06:00

Nebula suorittaa huoltotöitä osaan Pitäjänmäen laitesalin verkkoa.

Suoritamme tietoliikennelaitteiden ohjelmistopäivityksen, jolla parannamme tietoliikenneverkon palvelutasoa.

Huoltotyö vaikuttaa osaan Nebulan palveluista, jotka tuotetaan Pitäjänmäen laitesalista. Vaikutus näkyy mm. virtuaalipalvelimissa, Sähköposti-, Lync-, Webhotel-palveluissa, sekä tietoliikenneyhteyksissä laitesalin sisäisiin ja ulkoisiin yhteyksiin.

Virtuaaliset Windows ja Linux-palvelimet suosittelemme sammuttamaan ennen palvelukatkon alkua ja käynnistämään uudelleen vasta huoltotyön päätyttyä.

Pyydämme huomioimaan, että samanaikaisesti tehdään normaaleja kuukausittaisia huoltotöitä, jotka aiheuttavat käyttökatkoja.

 

Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa haittaa.

 

Alkuperäinen julkaisupäivä: 27.7.2016

Päivitys päivä: 3.8.2016

Päivitetty tieto: Tarkennettu katkon vaikutusta ja kestoa. 

Alkamisajankohta: Tiistai, heinäkuu 19, 2016 - 14:00 Päättymisajankohta: Tiistai, heinäkuu 19, 2016 - 15:30

Tietoliikenneverkossamme oli häiriötilanne Espoon Viherlaakson alueella, huoltotoimenpiteet vikatilanteen korjaamiseksi aloitettiin välittömästi, ja vika saatiin korjattua noin klo 15:30.

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 06:00

Toimenpide:

Konesaliverkon vikasietoisuuden sekä suorituskyvyn lisääminen.

Vaikutukset asiakkaille:

Huoltotöistä aiheutuu muutamia noin viiden minuutin katkoksia verkkoliikenteeseen Nebula Cloud 9 -palvelun palvelimissa, jotka sijaitsevat Helsinki 2 -saatavuusalueella. Todennäköisimmin katkokset ovat ohi kello 03.00 mennessä. 
Katkoilla on vaikutusta sekä palvelun sisäiseen verkkoliikenteeseen, että ulkoisten volume-levypalvelujen toimintaan. 
Helsinki-2 saatavuusalueella sijaitsevat palvelimet joihin on liiitettynä ulkoinen LTK-volume tullaan varotoimenpiteenä sammuttamaan huollon ajaksi.

Miten varautua huoltoon?

1. Siirrä palvelusi ajoon Helsinki 1 -saatavuusalueelle mikäli mahdollista.

2. Jos Helsinki-2 saatavuusalueella sijaitsevaan palvelimeesi on liitettynä ulkoinen LTK-volume, varmistu siitä, että palvelimesi on konfiguroitu kestämään hallittu sammuminen ja uudelleenkäynnistys.

Voit itse sammuttaa palvelimesi ennen huoltoa hallitusti. Muussa tapauksessa me sammutamme palvelimesi varotoimenpiteenä huollon ajaksi ja palautamme sen takaisin käyntiin huollon päätyttyä.

3. Tutustu Nebula Cloud 9 -palvelun parhaisiin käytäntöihin.<https://www.nebula.fi/fi/asiakkaille/ohje/infrastruktuuri/pilvi-90/parha...

Alkamisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 06:00

Suoritamme kuukausittaisten tietoturvapäivityksien ajamisen 12.7.2016 02-06 välisenä aikana. Tuolloin osassa Webhotel -palveluita ImageMagick kirjaston toimivuus loppuu PHP 5.6 version päivityksestä johtuen. Kirjoitushetkellä toimivaa kirjastoversiota ei ole saatavissa, mutta pyrimme kuitenkin sellaisen asentaman kun toimiva kirjastoversio julkaistaan.

Alkamisajankohta: Perjantai, heinäkuu 1, 2016 - 23:10 Päättymisajankohta: Lauantai, heinäkuu 2, 2016 - 00:10

Osassa yhteyspalveluita on havaittu häiriö. Vika on korjattu.

Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

---

A disturbance has been detected in some internet connections. The problem has been solved.

We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Torstai, heinäkuu 7, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Torstai, heinäkuu 7, 2016 - 06:30

Päivämäärällä 7.7.2016 suoritetaan Porin alueen yhteyspalveluissa huoltotöitä. Ko. alueen yhteydet tulevat katkeamaan huoltoikkunan aikana. Mikäli yhteytenne ei ole palautunut huoltoikkunan jälkeen niin pyydämme käynnistämään päätelaitteenne uudelleen. Ongelman jatkuessa pyydämme teitä avaamaan häiriö tapauksen asiakaspalvelussamme (mieluiten puhelimitse).

---

On 7.7.2016 we will be performing scheduled maintenance on Internet connections in Pori region of Finland. All Internet connectivity will be lost during the maintenance. If your connectivity to the Internet isn't restored after the maintenance window we ask you kindly to reboot your modem. If this doesn't help please open a incident ticket with our customer service (preferably by phone)

Alkamisajankohta: Maanantai, kesäkuu 27, 2016 - 23:55 Päättymisajankohta: Tiistai, kesäkuu 28, 2016 - 00:10

Pitäjänmäen laitesalin tietoliikenneyhteyksissä oli 27.-28.6. välisenä yönä tilapäinen häiriö joka vaikutti osaan asiakkaista Helsinki-2-saatavuusalueella.

Pahoittelemme tästä teille mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

 

Alkamisajankohta: Keskiviikko, heinäkuu 13, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Keskiviikko, heinäkuu 13, 2016 - 05:00

Suoritamme 13.07.2016 02-05 välisenä aikana runkoverkon laitteiden ohjelmisto- ja laitteistopäivityksiä.
Tämä voi aiheuttaa osittaisia häiriöitä runkoverkkomme liikenteeseen. Pahoittelemme mahdollista häiriötä.

We are performing hardware and software upgrades in our core network 13.07.2016 02-05. This might cause partial disruption in our core network 
traffic. We are sorry for any inconvenience.

Alkamisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 05:00

Suoritamme 12.07.2016 02-05 välisenä aikana runkoverkon laitteiden ohjelmisto- ja laitteistopäivityksiä.
Tämä voi aiheuttaa osittaisia häiriöitä runkoverkkomme liikenteeseen, sekä aiheuttaa katkoksen Pannuhuoneen yhteyksiin huollon aikana.
Pahoittelemme mahdollista häiriötä.

We are performing hardware and software upgrades in our core network 12.07.2016 02-05. This might cause partial disruption in our core network 
traffic, and will cause outage for Internet connectivity at Pannuhuone. We are sorry for any inconvenience.

Alkamisajankohta: Maanantai, kesäkuu 27, 2016 - 16:15 Päättymisajankohta: Maanantai, kesäkuu 27, 2016 - 16:20

Havaitsimme vikatilanteen joka vaikutti pieneen osaan virtuaalipalvelimista. Vaikutuksen alaiset palvelimet on nostettu ylös.

Pahoittelemme häiriötä.

We noticed a disturbance in a small number of virtual machines. Affected instances have been brought back online.

We apologise for the inconvenience.

Alkamisajankohta: Lauantai, kesäkuu 25, 2016 - 07:15 Päättymisajankohta: Lauantai, kesäkuu 25, 2016 - 08:40

Havaitsimme vikatilanteen palvelimella virtualserver19.nebula.fi. Korjaustoimet on aloitettu.

Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä.

(Korjattu)

 

There is a temporary disturbance in virtualserver19.nebula.fi server. This issue has been attended.

We apologize for any invonvenience.

(Fixed)

Alkamisajankohta: Päättymisajankohta:

Asiakaspalvelumme palvelee juhannusviikonloppuna seuraavasti:

to 23.6.2016                       08.00-24.00
pe 24.6.2016                       suljettu
la 25.6.2016                        suljettu
su 26.6.2016                       suljettu

24/7 palvelut ovat auki normaalisti koko juhannuksen ajan.

Palvelelemme jälleen normaalisti maanantaina 27.6.2016 klo 08 alkaen. Aurinkoista juhannusta koko Nebulan henkilöstön puolesta!

Alkamisajankohta: Tiistai, kesäkuu 14, 2016 - 09:00 Päättymisajankohta: Tiistai, kesäkuu 14, 2016 - 10:20

Espoon Vanhankartanon alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vikaa on korjattu. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Espoo Vanhakartano region. The problem has been fixed. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Lauantai, kesäkuu 11, 2016 - 05:00 Päättymisajankohta: Lauantai, kesäkuu 11, 2016 - 08:30

Huollamme tilastopalvelua alkaen 11.6. klo 05.00 alkaen. Palvelu ei ole huollon aikana käytettävissä. Päivitys on suoritettu ja palvelu toimii jälleen normaalisti.

Alkamisajankohta: Torstai, kesäkuu 9, 2016 - 18:30 Päättymisajankohta:

Sähköpostien toimituksessa on havaittu tilapäinen häiriö, joka johtaa joidenkin viestien toimituksessa virheilmoitukseen. Vikaa korjataan mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Alkamisajankohta: Torstai, kesäkuu 9, 2016 - 14:15 Päättymisajankohta: Torstai, kesäkuu 9, 2016 - 15:00

Häiriö yhteyspalveluissa Veikkolan alueella

Veikkolan alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vika on korjatti.
Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Veikkola's region. The problem has been fixed.
We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Sunnuntai, kesäkuu 12, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Sunnuntai, kesäkuu 12, 2016 - 05:00

Suoritamme kiireellisen verkon huoltotyön Lauttasaaren laitesalissamme sunnuntaina 12.6.2015 klo 02:00 - 05:00 välisenä aikana. 
Huoltotyö aiheuttaa lyhyitä, noin minuutin mittaisia, katkoksia verkkoliikenteeseen kyseisenä aikavälinä. 

Pahoittelemme huoltotyöstä teille mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Alkamisajankohta: Tiistai, kesäkuu 14, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, kesäkuu 14, 2016 - 06:00

Cloud 9 palveluun tehdään päivitys mm. tietoturvan ja suorituskyvyn parantamiseksi. Näkyvimpänä muutoksena päivityksen jälkeen tulee Asiakkaille mahdollisuus ottaa käyttöön vahva tunnistautuminen. Tutustu vahvan tunnistautumisen ohjeisiin.

Huoltokatkon aikana voi näkyä seuraavia ongelmia / rajoituksia palvelussa.

- Tokenien saaminen autentikaatiopalvelusta voi olla lyhyitä hetkiä rikki / hidasta
- Cloud 9 -hallintapaneeli on osan huollon kestosta saavuttamattomissa
- Uusien instanssien ja resurssien luominen voi epäonnistua huollon aikana
- Pidätämme oikeuden tarvittaessa sammuttaa API-rajapointoja ennaltamääritellyiksi aikaikkunoiksi huoltoikkunan aikana

Huoltokatkolla ei ole vaikutusta Cloud 9 -palvelussa jo pyöriviin työkuormiin kuten
- Palvelininstansseihin
- Verkkoyhteyksiin
- Tallennusresursseihin

Alkamisajankohta: Keskiviikko, kesäkuu 8, 2016 - 09:05 Päättymisajankohta: Keskiviikko, kesäkuu 8, 2016 - 11:30

Tampereen Nalkalan alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vika on korjattu. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Tampere Nalkala region. The problem has been fixed. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Torstai, kesäkuu 2, 2016 - 21:58 Päättymisajankohta: Torstai, kesäkuu 2, 2016 - 22:10

 Vikaantuneet virtuaalikoneet on nostettu takaisin ylös. Pahoittelemme häiriötä.

Affected instances have been brought back online. We apologise for the inconvenience.

 

Alkamisajankohta: Torstai, kesäkuu 2, 2016 - 14:36 Päättymisajankohta: Torstai, kesäkuu 2, 2016 - 18:30

Olemme havainneet tilapäisen häiriön Cloud 9 sisäisten DHCP palvelujen provisionnissa. Ongelma on korjattu. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutuvaa häiriötä.

--

We have noticed a temporary incident in Cloud 9's internal DHCP service provisioning. The incident has been fixed. We apologize for any inconvenience this might cause our customers.

Alkamisajankohta: Sunnuntai, toukokuu 29, 2016 - 01:20 Päättymisajankohta:

Viimeaikaisten vikatilanteiden korjauksena huollamme palvelinta virtualserver13, palvelimella sijaitsevat sivustot eivät vastaa huollon aikana. Huollon kesto on noin 30 minuuttia.

Päivitys:

Huolto pitkittyy n. 30 minuutilla.

We are doing maintenance on server virtualserver13 due to recent malfunctions. During the maintenance the sites hosted on the server will not respond. The work will take about 30 minutes.

Update:

Maintenance is prolonged about 30 minutes.

Alkamisajankohta: Lauantai, toukokuu 28, 2016 - 01:30 Päättymisajankohta: Lauantai, toukokuu 28, 2016 - 10:00

Helsingin Kellosaaren alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vian korjauksen valmistumisen arvio on 28. 5. 2016 aamupäivän aikana Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Helsinki Kellosaari region. Recovery estimate is before noon 28. 5. 2016. We apologize for any inconvenience this might cause for our customers.

Sivut