Alkamisajankohta: Torstai, lokakuu 13, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Torstai, lokakuu 13, 2016 - 06:00

Paikallisverkon operaattori suorittaa huoltotöitä Espoon Keilaniemen alueella 13.10.2016. Tästä aiheutuu noin 5 tunnin katkos alueen liittymiin.

Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutuvaa häiriötä.

Alkamisajankohta: Keskiviikko, syyskuu 28, 2016 - 22:00 Päättymisajankohta: Torstai, syyskuu 29, 2016 - 01:00

Suoritamme runkoverkkomme huoltotöitä Vantaan Tikkurilan alueella 28.9.2016 kello 22:00 alkaen. Huollon arvioitu kesto on noin kolmen tunnin verran.
Mikäli yhteyspalvelussa ilmenee häiriöitä vielä huoltotöiden päättymisen jälkeen, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Pahoittelemme tästä aiheutuvaa häiriötä.

We are performing maintenance on our core network services in Vantaa Tikkurila area at 28.9.2016 22:00
If there is any disturbances in our communication services after the maintenance period, please contact our customer service.
We apologize for any inconvenience

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 08:23 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 11:10

Lahden alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vika on korjatu. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Lahti region. The problem has been fixed. We apologize for any inconvenience this has caused for our customers.

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 04:00

Suoritamme hätähuoltona kapasiteetin noston linux-pohjaisten sähköpostipalveluiden taustajärjestelmään. Palvelimet johon huolto vaikuttaa:
mailadv1.nebula.fi
mailserver2.nebula.fi
mailserver10.nebula.fi
mailserver22.nebula.fi
mailserver25.nebula.fi

Huollon kesto on noin 30-60 minuuttia ja huollon aikana palvelimet eivät vastaa. Huollon jälkeen matkalla olleet sähköpostit saapuvat normaalisti laatikoihin. Pahoittelumme huollon pikaista aikataulua.

---

We are performing an emergency capacity upgrade on parts of the linux-based email services. This will affect the following servers:
mailadv1.nebula.fi
mailserver2.nebula.fi
mailserver10.nebula.fi
mailserver22.nebula.fi
mailserver25.nebula.fi

The maintenance will take approximately 30-60 minutes and during this maintenance the servers will be unresponsive. After the period all emails will arrive normally to the inboxes. We regret the short notice for this maintenance.

Alkamisajankohta: Päättymisajankohta:

Microsoft on julkaissut tiedotteen, joka koskee kriittistä haavoittuvuutta Exchange-palvelinohjelmistossa. Haavoittuvuutta voidaan hyödyntää etänä ilman kirjautumista.

Nebula suosittelee korjaavan päivityksen asentamista viipymättä vaikutuksenalaisiin järjestelmiin.

Lisätietoja
https://technet.microsoft.com/en-us/library/security/ms16-108
 

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 17:40 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 23:30

Vantaan Kilterin alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vikaa tutkitaan. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Vantaa Kilteri region. The problem is being investigated. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 08:40 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 16:15

Osassa Nebula Cloud 9 sisäisistä verkoista esiintyi tilapäisiä häiriöitä verkkojen sisäisissä DHCP ja DNS palveluissa.

Vika on korjattu. Pahoittelemme häiriötä.

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 27, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 27, 2016 - 04:00

Paikallisverkon operaattori suorittaa huoltotöitä Kirkkonummen Veikkolan alueella 27.9.2016. Tästä aiheutuu noin 1-2 tunnin katkos ko. alueen liittymiin. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutuvaa häiriötä.

 

Alkamisajankohta: Maanantai, syyskuu 5, 2016 - 12:00 Päättymisajankohta: Perjantai, syyskuu 9, 2016 - 12:00

Olemme havainneet hitautta MyNebula (mail.mynebula.fi) palvelun sähköposteissa. Ongelma aiheuttaa mm. viivettä viestien latautumisessa. Tekniikkamme selvitämme ongelmaa korkealla prioriteetilla. Pahoittelemme tästä loppuasiakkaille aiheutuvaa häiriötä.

Alkamisajankohta: Keskiviikko, syyskuu 28, 2016 - 22:00 Päättymisajankohta:

PÄIVITYS: Huollon ajankohta muuttunut. Uusi aika otsikossa ja tekstissä.

Suoritamme huoltotöitä taustajärjestelmissä 28.9.2016 klo 22 alkaen. Huollon aikana mssql3.nebula.fi-palvelin sekä osa Sharepoint-sivustoista on tavoittamattomissa. Huollon arvioitu kesto on kolme tuntia.

Alkamisajankohta: Maanantai, syyskuu 19, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Maanantai, syyskuu 19, 2016 - 01:50

Paikallisverkon operaattori suorittaa huoltotöitä Tampereen Epilän alueella 19.9.2016. Tästä aiheutuu noin 15 minuutin katkos aikavälillä 00:00 - 00:30. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutuvaa häiriötä.

Alkamisajankohta: Torstai, syyskuu 1, 2016 - 11:57 Päättymisajankohta: Perjantai, syyskuu 9, 2016 - 12:00

Havaitsimme vikatilanteen sähköpostipalveluissa, vika koskee osaa mailserver*.nebula.fi palvelimista.

Vika ilmenee hitautena ja yhteyksien katkeamisina. Tutkimme tilannetta parhaillaan, pahoittelut aiheutuvasta häiriöstä.

 

Alkamisajankohta: Maanantai, elokuu 29, 2016 - 10:48 Päättymisajankohta:

Cloud9 palvelussa on tällä hetkellä tilapäinen häiriötilanne joka vaikuttaa osaan asiakkaidemme palveluista.
Häiriötä korjataan parhaillaan

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 23, 2016 - 10:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 23, 2016 - 14:15

Olemme havainneet hitautta sähköpostipalveluissa. Ongelma koskee erinäisiä mailserver##.nebula.fi -palvelimilla toimivia sähköposteja.

Vika tilanne on korjattu. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutunutta haittaa.

 

Alkamisajankohta: Perjantai, elokuu 19, 2016 - 01:50 Päättymisajankohta: Perjantai, elokuu 19, 2016 - 15:10

Lauttasaaren laitesalissa on havaittu osaa asiakkaitamme koskeva verkko-ongelma jota korjataan mahdollisimman suurella prioriteetilla.

Pahoittelemme tästä asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Päivitys 8:22:

Vikatilanne saatiin rajattua n. klo 03. Vikatilanne vaikuttaa myös osaan jaetuista palveluistamme.

Viankorjausta jatketaan parhaillaan.

Päivitys 15:10:

Vikatilanne on nyt saatu korjattua. Mikäli vielä havaitsette ongelmia, olkaa yhteydessä.

Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä.

Alkamisajankohta: Torstai, elokuu 18, 2016 - 13:14 Päättymisajankohta:

Taatakseen asiakkailleen markkinoiden parhaan Pilven käyttökokemuksen, Nebula varaa asiakkaidensa käyttöön koko hänen tilaamansa muistikapasiteetin - vaikka asiakas ei sitä käyttäisikään. Deduplikointia ei siis suoriteta virtuaalialustoilla eikä myöskään rautatasolla. Lisätietoa https://www.viestintavirasto.fi/2016/haavoittuvuus-2016-106.

 

Alkamisajankohta: Keskiviikko, elokuu 17, 2016 - 19:05 Päättymisajankohta: Keskiviikko, elokuu 17, 2016 - 20:40

Tietoliikenneverkossamme oli havaittu häiriötilanne Helsingin Kellosaaren alueella, huoltotoimenpiteet vikatilanteen korjaamiseksi aloitettiin välittömästi. Vika on korjattu

Pahoittelemme tästä asiakkaillemme aiheunutta haittaa.

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 08:00

Nebula on suorittanut huoltotyöt osaan Pitäjänmäen laitesalin verkkoa.

Huoltotyö on päättynyt klo 8:00

Huoltotyö viivästyi arvioidusta päättymisajasta noin kaksi tuntia. Viivästys johtui yhdessä tietoliikennelaitteessa ilmenneen vikatilanteen vuoksi. Ilmennyt vikatilanne ei aiheuta enää ongelmia tietoliikenneyhteyksiin.

 

Huoltotyöllä oli vaikutusta osaan Nebulan palveluista, jotka tuotetaan Pitäjänmäen laitesalista. Huoltotyö vaikutti mm. virtuaalipalvelimien, Sähköposti-, Lync-, Webhotel-palveluiden, sekä tietoliikenneyhteyksien käyttöön.

 

Pahoittelemme huoltotyöstä ja viivästyksestä aiheutunutta haittaa. 

Alkamisajankohta: Keskiviikko, elokuu 31, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Keskiviikko, elokuu 31, 2016 - 04:00

Kauniaisten alueen yhteyspalveluissa suoritetaan huoltotöitä 31.8.2016 klo 00:00 alkaen. Alueen yhteydet tulevat katkeamaan huoltoikkunan aikana. Mikäli yhteytenne ei ole palautunut huoltoikkunan jälkeen niin pyydämme käynnistämään päätelaitteenne uudelleen. Mikäli ongelmat jatkuvat, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme

---

On 31.8.2016 we will be performing maintenance on Internet connections in Kauniainen region of Finland. All Internet connectivity will be lost during the maintenance. If your connectivity to the Internet isn't restored after the maintenance window we ask you kindly to reboot your modem. If this doesn't help please open a incident ticket with our customer service.

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 06:00

Nebula suorittaa huoltotöitä osaan Pitäjänmäen laitesalin verkkoa.

Suoritamme tietoliikennelaitteiden ohjelmistopäivityksen, jolla parannamme tietoliikenneverkon palvelutasoa.

Huoltotyö vaikuttaa osaan Nebulan palveluista, jotka tuotetaan Pitäjänmäen laitesalista. Vaikutus näkyy mm. virtuaalipalvelimissa, Sähköposti-, Lync-, Webhotel-palveluissa, sekä tietoliikenneyhteyksissä laitesalin sisäisiin ja ulkoisiin yhteyksiin.

Virtuaaliset Windows ja Linux-palvelimet suosittelemme sammuttamaan ennen palvelukatkon alkua ja käynnistämään uudelleen vasta huoltotyön päätyttyä.

Pyydämme huomioimaan, että samanaikaisesti tehdään normaaleja kuukausittaisia huoltotöitä, jotka aiheuttavat käyttökatkoja.

 

Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa haittaa.

 

Alkuperäinen julkaisupäivä: 27.7.2016

Päivitys päivä: 3.8.2016

Päivitetty tieto: Tarkennettu katkon vaikutusta ja kestoa. 

Alkamisajankohta: Tiistai, heinäkuu 19, 2016 - 14:00 Päättymisajankohta: Tiistai, heinäkuu 19, 2016 - 15:30

Tietoliikenneverkossamme oli häiriötilanne Espoon Viherlaakson alueella, huoltotoimenpiteet vikatilanteen korjaamiseksi aloitettiin välittömästi, ja vika saatiin korjattua noin klo 15:30.

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 9, 2016 - 06:00

Toimenpide:

Konesaliverkon vikasietoisuuden sekä suorituskyvyn lisääminen.

Vaikutukset asiakkaille:

Huoltotöistä aiheutuu muutamia noin viiden minuutin katkoksia verkkoliikenteeseen Nebula Cloud 9 -palvelun palvelimissa, jotka sijaitsevat Helsinki 2 -saatavuusalueella. Todennäköisimmin katkokset ovat ohi kello 03.00 mennessä. 
Katkoilla on vaikutusta sekä palvelun sisäiseen verkkoliikenteeseen, että ulkoisten volume-levypalvelujen toimintaan. 
Helsinki-2 saatavuusalueella sijaitsevat palvelimet joihin on liiitettynä ulkoinen LTK-volume tullaan varotoimenpiteenä sammuttamaan huollon ajaksi.

Miten varautua huoltoon?

1. Siirrä palvelusi ajoon Helsinki 1 -saatavuusalueelle mikäli mahdollista.

2. Jos Helsinki-2 saatavuusalueella sijaitsevaan palvelimeesi on liitettynä ulkoinen LTK-volume, varmistu siitä, että palvelimesi on konfiguroitu kestämään hallittu sammuminen ja uudelleenkäynnistys.

Voit itse sammuttaa palvelimesi ennen huoltoa hallitusti. Muussa tapauksessa me sammutamme palvelimesi varotoimenpiteenä huollon ajaksi ja palautamme sen takaisin käyntiin huollon päätyttyä.

3. Tutustu Nebula Cloud 9 -palvelun parhaisiin käytäntöihin.<https://www.nebula.fi/fi/asiakkaille/ohje/infrastruktuuri/pilvi-90/parha...

Alkamisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 06:00

Suoritamme kuukausittaisten tietoturvapäivityksien ajamisen 12.7.2016 02-06 välisenä aikana. Tuolloin osassa Webhotel -palveluita ImageMagick kirjaston toimivuus loppuu PHP 5.6 version päivityksestä johtuen. Kirjoitushetkellä toimivaa kirjastoversiota ei ole saatavissa, mutta pyrimme kuitenkin sellaisen asentaman kun toimiva kirjastoversio julkaistaan.

Alkamisajankohta: Perjantai, heinäkuu 1, 2016 - 23:10 Päättymisajankohta: Lauantai, heinäkuu 2, 2016 - 00:10

Osassa yhteyspalveluita on havaittu häiriö. Vika on korjattu.

Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

---

A disturbance has been detected in some internet connections. The problem has been solved.

We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Torstai, heinäkuu 7, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Torstai, heinäkuu 7, 2016 - 06:30

Päivämäärällä 7.7.2016 suoritetaan Porin alueen yhteyspalveluissa huoltotöitä. Ko. alueen yhteydet tulevat katkeamaan huoltoikkunan aikana. Mikäli yhteytenne ei ole palautunut huoltoikkunan jälkeen niin pyydämme käynnistämään päätelaitteenne uudelleen. Ongelman jatkuessa pyydämme teitä avaamaan häiriö tapauksen asiakaspalvelussamme (mieluiten puhelimitse).

---

On 7.7.2016 we will be performing scheduled maintenance on Internet connections in Pori region of Finland. All Internet connectivity will be lost during the maintenance. If your connectivity to the Internet isn't restored after the maintenance window we ask you kindly to reboot your modem. If this doesn't help please open a incident ticket with our customer service (preferably by phone)

Alkamisajankohta: Maanantai, kesäkuu 27, 2016 - 23:55 Päättymisajankohta: Tiistai, kesäkuu 28, 2016 - 00:10

Pitäjänmäen laitesalin tietoliikenneyhteyksissä oli 27.-28.6. välisenä yönä tilapäinen häiriö joka vaikutti osaan asiakkaista Helsinki-2-saatavuusalueella.

Pahoittelemme tästä teille mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

 

Alkamisajankohta: Keskiviikko, heinäkuu 13, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Keskiviikko, heinäkuu 13, 2016 - 05:00

Suoritamme 13.07.2016 02-05 välisenä aikana runkoverkon laitteiden ohjelmisto- ja laitteistopäivityksiä.
Tämä voi aiheuttaa osittaisia häiriöitä runkoverkkomme liikenteeseen. Pahoittelemme mahdollista häiriötä.

We are performing hardware and software upgrades in our core network 13.07.2016 02-05. This might cause partial disruption in our core network 
traffic. We are sorry for any inconvenience.

Alkamisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, heinäkuu 12, 2016 - 05:00

Suoritamme 12.07.2016 02-05 välisenä aikana runkoverkon laitteiden ohjelmisto- ja laitteistopäivityksiä.
Tämä voi aiheuttaa osittaisia häiriöitä runkoverkkomme liikenteeseen, sekä aiheuttaa katkoksen Pannuhuoneen yhteyksiin huollon aikana.
Pahoittelemme mahdollista häiriötä.

We are performing hardware and software upgrades in our core network 12.07.2016 02-05. This might cause partial disruption in our core network 
traffic, and will cause outage for Internet connectivity at Pannuhuone. We are sorry for any inconvenience.

Alkamisajankohta: Maanantai, kesäkuu 27, 2016 - 16:15 Päättymisajankohta: Maanantai, kesäkuu 27, 2016 - 16:20

Havaitsimme vikatilanteen joka vaikutti pieneen osaan virtuaalipalvelimista. Vaikutuksen alaiset palvelimet on nostettu ylös.

Pahoittelemme häiriötä.

We noticed a disturbance in a small number of virtual machines. Affected instances have been brought back online.

We apologise for the inconvenience.

Alkamisajankohta: Lauantai, kesäkuu 25, 2016 - 07:15 Päättymisajankohta: Lauantai, kesäkuu 25, 2016 - 08:40

Havaitsimme vikatilanteen palvelimella virtualserver19.nebula.fi. Korjaustoimet on aloitettu.

Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä.

(Korjattu)

 

There is a temporary disturbance in virtualserver19.nebula.fi server. This issue has been attended.

We apologize for any invonvenience.

(Fixed)

Sivut