Alkamisajankohta: Tiistai, joulukuu 6, 2016 - 19:55 Päättymisajankohta: Tiistai, joulukuu 6, 2016 - 21:10

Osassa Webhotel Pro ja MySQL palveluissa on havaittu vikatilanne.Ongelma on ratkaistu. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in some Webhotel Pro and MySQL services. The problem has been fixed. We apologize for any inconvenience caused for our customers.

Alkamisajankohta: Tiistai, joulukuu 6, 2016 - 22:00 Päättymisajankohta: Tiistai, joulukuu 6, 2016 - 22:30

Kotisivutyökaluun suoritetaan päivitys. Tämä ei vaikuta verkkosivujen normaaliin toimintaan tai näkyvyyteen Internetissä. Kyseisenä aikana kotisivutyökalun hallintapaneeliin ei pääse kirjautumaan eikä sivustoa pääse muokkaamaan.

Alkamisajankohta: Maanantai, joulukuu 5, 2016 - 14:30 Päättymisajankohta: Maanantai, joulukuu 5, 2016 - 15:30

PÄIVITYS: Häiriö korjaantunut noin klo 15:30

Kauniaisten ja Espoon alueen yhteyspalveluissa on havaittu häiriö. Vika johtuu sähkönjakelukatkoksesta alueella. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Kauniainen region. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Tiistai, joulukuu 6, 2016 - 08:00 Päättymisajankohta: Keskiviikko, joulukuu 7, 2016 - 08:00

Nebulan asiakaspalvelu on suljettu Itsenäisyyspäivänä 6.12.

Voitte kuitenkin olla meihin yhteydessä MyNebula-portaalin kautta.

Palvelemme jälleen 7.12 klo 8.00.

Hyvää itsenäisyyspäivää koko Nebulan henkilöstön puolesta!

Alkamisajankohta: Torstai, joulukuu 1, 2016 - 16:54 Päättymisajankohta:

Maailmanlaajuinen Mirai-bottiverkko on kaapannut jo yli 10 000 suomalaisten käyttäjien laitetta. Pääasiallisena kohteena ovat olleet Zyxel-modeemit, ja estääksemme haittaohjelman leviämisen, olemme estäneet sen käyttämän TCP/7547 -portin liikennöinnin liittymäasiakkuuksien osalta.

Mikäli käytössäsi on Zyxel-modeemi, suosittelemme ehdottomasti sen uudelleenkäynnistystä, ja laitteen ohjelmiston päivitystä valmistajan ohjeiden mukaisesti.

Lisätietoa asiasta löytyy Viestintäviraston tiedotteesta:

https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/varoitukset/2016/varoi...

Haavoittuvat laitteet

Tällä hetkellä tiedossa olevat Zyxelin valmistamat modeemit, joita haavoittuvuus koskee:

Zyxel AMG1302-T11C
Zyxel AMG1312-T10B
Zyxel AMG1202-T10B (Ei enää myynnissä) Korjaava päivitys

Zyxel P-660HN-T1A (Ei enää myynnissä)
Zyxel P660HN-T1Av2 (Ei enää myynnissä)

On hyvin todennäköistä, että haavoittuvuus koskee muitakin laitteita.

Alkamisajankohta: Maanantai, marraskuu 28, 2016 - 22:00 Päättymisajankohta: Tiistai, marraskuu 29, 2016 - 08:00

Huolto on päättynyt. Pahoittelemme syvällisesti viivästymistä alkuperäisestä aikataulusta

PÄIVITYS KLO 06:55
Suurin osa palveluista saatu nostettua klo 07:00 mennessä yksittäisiä palvelimia/palveluita lukuunottamatta
Ongelmia korjataan mahdollisimman suurella prioriteetilla

PÄIVITYS KLO 05:35

Nebula Pilvi 9, VP1 ja VP2-virtuaalipalvelinten  sekä Linux/Exchange sähköpostipalveluiden nosto aloitettu. 
Palvelut ovat ylhäällä arviolta klo 06:00

PÄIVITYS KLO 04:45: 

Huoltotyö päättyy arvioitua myöhemmin, arvioimme huoltotyön valmistuvan noin klo. 08:00

Olemme havainneet ohjelmistovirheen osassa Lauttasaaren laitesalimme
verkkolaitteita. Suoritamme tietoliikennelaitteiden
ohjelmistopäivityksen jolla korjaamme tämän virheen ja parannamme
tietoliikenneverkon palvelutasoa.

Huoltotyö vaikuttaa laajasti Nebulan tuottamiin palveluihin. Huollon
aikana muista laitesaleista tuotetut konesalipalvelut toimivat
normaalisti.

Huolto vaikuttaa seuraaviin Nebulan tuottamiin palveluihin:

· Cloud 9 Helsinki-1-saatavuusalue
· Osa konesalipalveluista, jotka sijaitsevat Lauttasaaren laitesalissa
· Osa VP1- ja VP2-virtuaalipalvelimista
· Nebula Puhti
· Nebula Pilvi
· Webhotel-palvelut
· Exchange 2010 -sähköpostipalvelut
· Osa palomuuripalveluista ja MPLS-verkkopalveluista
· Osa varmuuskopiointipalveluista
· Valvontapalvelu

Cloud 9

Helsinki-2-saatavuusalue toimii normaalisti huollon aikana joten
suosittelmme että palvelut siirretään aktiiviseksi
Helsinki-2-saatavuusaselueelle.

Mikäli teillä on LTK-levypintaa Helsinki-1-saatavuusalueen
instansseilla, nämä palvelimet kannattaa ajaa alas hallitusti ennen
huoltoa.

Mikäli instanssilla ei ole erillistä LTK-levypintaa ei palvelimia
välttämättä tarvitse ajaa alas, mutta nämä instanssit kärsivät useasta
verkkoliikenteen katkoksesta huollon aikana.

Tässä muistilista mitä kannattaa tehdä ennen huoltoa:

•Hajauta kuormasi kahdelle saatavuusalueelle parhaan saatavuuden
varmistamiseksi
•Tarkista että palvelusi palautuvat toimintaan kun palvelin
käynnistetään uudelleen
•Tarkista että varmuuskopiot ovat kunnossa
•Kommunikoi palveluiden loppukäyttäjille huoltokatkosta
•Huollon ollessa ohi varmista että palvelusi toimivat normaalisti
•Voitte tarvittaessa pyytää apua Nebulan asiantuntijoilta
palvelinympäristöönne liittyen.

Mikäli palvelimelle on tilattu erillinen PHV-ylläpitopalvelu huolehdimme
tarvittavista huoltoon liittyvistä toimenpiteistä.

Konesalipalvelut

Mikäli konesalipalvelunne sijaitsevat Lauttasaaren konesalissa ja
palvelimillenne on tuotu erillistä LTK-levypintaa, suosittelemme ajamaan
nämä alas huollon ajaksi. Katkos koskee kaikkia verkkoyhteyksiä joten
myös erilliset LTK-levypinnat ovat tavoittamattomissa huollon aikana.

VP1- ja VP2-virtuaalipalvelimet

Huolto koskettaa osaa VP1- ja VP2-virtuaalipalvelimista. Sammutamme
huollon vaikutusalueella olevat virtuaalipalvelimet ennen huoltoa ja
käynnistämme palvelimet uudelleen kun huolto on valmistunut. Huollon
jälkeen on myös hyvä varmistaa että kaikki palvelut toimivat
normaalisti.

Nebula Puhti

Suosittelemme että ajatte palvelimet hallitusti alas ennen huoltoa ja
huollon jälkeen käynnistätte palvelimet uudelleen. Huollon jälkeen on
myös hyvä varmistaa että kaikki palvelut toimivat normaalisti.

Nebula Pilvi

Suosittelemme että ajatte palvelimet hallitusti alas ennen huoltoa ja
huollon jälkeen käynnistätte palvelimet uudelleen. Huollon jälkeen on
myös hyvä varmistaa että kaikki palvelut toimivat normaalisti.

Webhotel-palvelut

Huollon aikana sähköpostin lukeminen ei välttämättä onnistu ja osa
www-sivuista on tavoittamattomissa.

Exchange 2010 -sähköpostipalvelut

Exchange-palvelu ei toimi huoltokatkon aikana. Mikäli teillä on vanhempi
Exchange 2007 -palvelu käytössä, niin tämä kuitenkin toimii huollon
aikana.

Osa palomuuripalveluista ja MPLS-verkkopalveluista

Huolto koskettaa myös osaa palomuuripalveluista ja
yritysverkkoratkaisuista joissa yhteyspiste on huollon kohteena olevassa
konesalissa. Huollon aikana yhteydet tulevat katkeamaan useita kertoja.

Varmuuskopiontipalvelu

Huollon aikana kaikkia varmuuskopioita ei pystytä tekemään joten osa
varmuuskopioinneista saattaa jäädä välistä huollon aikana.

Valvontapalvelu

Huollon aikana valvontapalvelumme ei toimi luotettavasti emmekä
välttämättä pysty reagoimaan normaalilla nopeudella valvontaan tuleviin
hälytyksiin.

Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa haittaa. Voitte seurata huollon
etenemistä sen aikana verkkosivuiltamme osoitteessa http://nebula.fi/

Alkamisajankohta: Tiistai, marraskuu 22, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Tiistai, marraskuu 22, 2016 - 02:00

Suoritamme yhteyspalveluihimme huoltotöitä Vantaan alueella 22.11.2016 kello 00:00 alkaen. Huollon arvioitu kesto on noin kaksi tuntia.

Pahoittelemme myöhäistä tiedotusajankohtaa ja huollosta aiheutuvaa haittaa.

Alkamisajankohta: Maanantai, marraskuu 21, 2016 - 14:00 Päättymisajankohta: Maanantai, marraskuu 21, 2016 - 18:20

Olemme havainneet runkoverkossa vikatilanteen, joka vaikuttaa osaan asiakasyhteyksistä. Ongelma ilmenee yhteyksien hitaudella ja mahdollisella pätkimisellä.

Ongelman selvitys aloitettiin välittömästi, ja tiedotamme aiheesta myöhemmin lisää.

Päivitys klo 17:10: Vika rajattu 3. osapuoleen, vianselvitystä jatketaan yhteistyössä. 

Päivitys klo 18:30: Vika korjattu 3. osapuolen toimesta, tilanne normalisoitui noin klo 18:20. Mikäli yhteytenne ei vielä toimi normaalisti, käynnistäkää päätelaitteet uudelleen ennen yhteydenottoa asiakaspalveluumme.

Pahoittelemme vikatilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Alkamisajankohta: Maanantai, marraskuu 21, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Maanantai, marraskuu 21, 2016 - 06:00

Suoritamme yhteyspalveluihimme huoltotöitä Järvenpään alueella 21.11.2016 kello 09:00 alkaen. Huollon arvioitu kesto on noin kuusi tuntia.

Huoltotyön aikana yhteyteen tulee noin 90 minuutin katkos.

Mikäli yhteyspalvelussa ilmenee häiriöitä vielä huoltotöiden päättymisen jälkeen, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Alkamisajankohta: Tiistai, marraskuu 15, 2016 - 09:13 Päättymisajankohta: Tiistai, marraskuu 15, 2016 - 12:00

Kauniaisten alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vikaa on korjattu. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Kauniainen region. The problem has been resolved. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

 

Alkamisajankohta: Maanantai, joulukuu 12, 2016 - 23:00 Päättymisajankohta: Torstai, joulukuu 15, 2016 - 06:00

Nebulan on sitoutunut jatkuvasti kehittämään Cloud 9 palvelua. Tämän syksyn päivitys päivittää teknologian OpenStack Newton versioon. Uuden OpenStack version myötä Cloud 9 palvelun käyttäminen nopeutuu, aiempia bugeja korjaantuu ja mahdollistamme uusien palveluiden ja toiminnallisuuksien tuomisen tulevaisuudessa.

Vaikutukset ja aikataulu

Asiakasvaikutusten minimointia varten huolto suoritetaan vaiheistetusti
-                     Helsinki-1 saatavuusalueen huoltokatko on 12.12. klo. 23.00-06.00
-                     Helsinki-2 saatavuusalueen huoltokatko on 15.12. klo. 02.00-06.00 

Helsinki-1 palvelimien päivityksen aikana Helsinki-2 palvelimet toimivat normaalisti sekä päinvastoin. Huomaathan että saatavuusaluekohtaisen huollon aikana kaikki saatavuusalueen palvelimet käynnistyvät uudelleen.

On mahdollista, että saatavuusalueiden huollon yhteydessä tulee lyhyitä molempia saatavuusalueita koskettavia verkkokatkoja.

Aikataulu

Maanantai 12.12.2016

Klo. 23:00 - Huolto alkaa, huoltosivuja näkyvissä. Muutosten tekeminen ei ole mahdollista. Palvelut pyörivät muuten normalisti.

Tiistai 13.12.2016

Klo. 00:00 - Taustajärjestelmiä ja alustan sisäisiä DHCP/DNS palveluita huolletaan.

Klo. 02:00 - OpenStack verkon huolto, kummankin saatavuusalueen verkkoliikentessä voi esiintyä ajoittaisia katkoksia. Helsinki-1 virtuaalipalvelimet saattavat käynnistyä uudelleen.

Klo. 6:00 - Huolto ohi verkkoliikenteen ja virtuaalipalvelimien osalta.

Klo. 8:00 - API rajapinnat ja hallintapaneeli palautettu täysin normaaliin käyttöön. Muutosten tekeminen taas mahdollista.

Torstai 15.12.2016

Klo 00:00 - 06:00 - Helsinki-2 päivitetään. Palvelimet käynnistetään uudelleen tänä aikana.

Varautuminen

Top 6 varautumistoimenpidettä

Vielä on hyvin aikaa varautua versiopäivitykseen. Tässä top 6 varautumistoimenpidettä, joilla varmistat palvelusi saatavuuden:

·         Hajauta kuormasi kahdelle saatavuusalueelle parhaan saatavuuden varmistamiseksi.
·         Tarkista että palvelusi nousevat pystyyn kun palvelin käynnistetään uudelleen.
·         Tarkista että varmuuskopiot ovat kunnossa
·         Kommunikoi palveluiden loppukäyttäjille huoltokatkosta
·         Huollon jälkeen, varmista että palvelusi toimivat normaalisti.
·         Pyytäkää tarvittaessa Nebulan asiantuntijoita katselmoimaan ja kehittämään palvelinympäristöänne. 

Alkamisajankohta: Päättymisajankohta:

Tulemme päivittämään vaiheittain kaikki Webhotelli-alustat loppuvuoden sekä kevään 2017 aikana. Suurimmat muutokset ovat käyttöjärjestelmien päivitys ja yhtenäistäminen sekä siirtyminen uudempiin PHP-versioihin. Takaamme tällä asiakkaillemme tietoturvalliset webhotellipalvet sekä tehokkaammat palvelinympäristöt.

Käytännössä muutokset tarkoittavat sitä, että jatkossa PHP 5.6 on käytössä kaikilla webhotel-alustoilla. Tämän lisäksi osa webhotel-alustoista saa käyttöönsä myös PHP 7 version. Samassa yhteydessä kaikki PHP versio 5.6:sta vanhemmat poistuvat kokonaan käytöstä.

Suosittelemme, että siirrytte välittömästi käyttämään vähintään PHP versiota 5.6 jotta muutokset eivät aiheuta kohdallanne ongelmia kun ne astuvat voimaan.

AIKATAULU

  • 15.12.2016 vanhemmat versiot kuin PHP 5.6 tulevat poistumaan käytöstä. Asiakkaat joita tämä muutos koskettaa tulevat saamaan aiheesta henkilökohtaisesti sähköpostia. Ensimmäisessä vaiheessa muutos koskettaa seuraavia webhotelli-alustoja:
    • Virtualserver1
    • Virtualserver2
    • Virtualserver3
    • Virtualserver4
  • Vuonna 2017: vanhemmat versiot kuin PHP 5.6 tulevat poistumaan käytöstä. Tarkempi aikataulu muodostuu loppuvuoden 2016 aikana.

TOIMINTAOHJEET

  • Mikäli sovelluksesi käyttää PHP-kieltä, tarkista ja kokeile tukeeko sovellus PHP versio 5.6 tai PHP versio 7. Vaihda PHP-versiota alla olevan ohjeen mukaan. Mikäli sovellus edelleen toimii, voit jättää uudemman PHP-version käyttöön. Muussa tapauksessa palaa vanhaan versioon ja ole yhteydessä sovellustoimittajaasi asian kuntoon saattamiseksi.
  • PHP-version käyttöönottoohjeet löydät täältä: http://www.nebula.fi/fi/asiakkaille/ohje/yritysten-verkkosivut/webhotell...
Alkamisajankohta: Maanantai, lokakuu 31, 2016 - 08:00 Päättymisajankohta: Maanantai, lokakuu 31, 2016 - 10:00

Helsingin Kruununhaan alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vikaa tutkitaan. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Helsinki Kruununhaka region. The problem is being investigated. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Maanantai, lokakuu 31, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Maanantai, lokakuu 31, 2016 - 06:00
Suoritamme yhteyspalveluihimme huoltotöitä Turun Kärsämäen alueella 31.10.2016 klo 00:00 alkaen. Huollon arvioitu kesto on noin kuusi tuntia.
Huoltotyön aikana voi ilmetä lyhyitä katkoksia osassa alueen yhteyspalveluita.
Mikäli yhteyspalvelussa ilmenee häiriöitä vielä huoltotöiden päättymisen jälkeen, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
 
 
We are performing maintenance on our communication services in Turku Kärsämäki area at 31.10.2016  00:00
Approximate duration is six hours
There might be short interruptions at some of the communication services.
If there is any disturbances in our communication services after the maintenance period, please
contact our customer service.
Alkamisajankohta: Tiistai, lokakuu 18, 2016 - 08:20 Päättymisajankohta: Tiistai, lokakuu 18, 2016 - 08:27

Havaitsimme vikatilanteen joka vaikutti pieneen osaan virtuaalipalvelimista. Vaikutuksen alaiset palvelimet on nostettu ylös.

Pahoittelemme häiriötä.

We noticed a disturbance in a small number of virtual machines. Affected instances have been brought back online.

We apologise for the inconvenience.

Alkamisajankohta: Torstai, syyskuu 29, 2016 - 21:00 Päättymisajankohta: Torstai, syyskuu 29, 2016 - 21:40

Tietoliikenneverkossamme on alueellisia häiriöitä, huoltotoimenpiteet vikatilanteen korjaamiseksi ovat käynnissä.

Päivitys: Vikatilanne on korjattu, pahoittelemme aiheutunutta häiriötä.

Alkamisajankohta: Keskiviikko, syyskuu 28, 2016 - 22:00 Päättymisajankohta: Torstai, syyskuu 29, 2016 - 01:00

Suoritamme runkoverkkomme huoltotöitä Vantaan Tikkurilan alueella 28.9.2016 kello 22:00 alkaen. Huollon arvioitu kesto on noin kolmen tunnin verran.
Mikäli yhteyspalvelussa ilmenee häiriöitä vielä huoltotöiden päättymisen jälkeen, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Pahoittelemme tästä aiheutuvaa häiriötä.

We are performing maintenance on our core network services in Vantaa Tikkurila area at 28.9.2016 22:00
If there is any disturbances in our communication services after the maintenance period, please contact our customer service.
We apologize for any inconvenience

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 08:23 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 11:10

Lahden alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vika on korjatu. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Lahti region. The problem has been fixed. We apologize for any inconvenience this has caused for our customers.

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 02:00 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 20, 2016 - 04:00

Suoritamme hätähuoltona kapasiteetin noston linux-pohjaisten sähköpostipalveluiden taustajärjestelmään. Palvelimet johon huolto vaikuttaa:
mailadv1.nebula.fi
mailserver2.nebula.fi
mailserver10.nebula.fi
mailserver22.nebula.fi
mailserver25.nebula.fi

Huollon kesto on noin 30-60 minuuttia ja huollon aikana palvelimet eivät vastaa. Huollon jälkeen matkalla olleet sähköpostit saapuvat normaalisti laatikoihin. Pahoittelumme huollon pikaista aikataulua.

---

We are performing an emergency capacity upgrade on parts of the linux-based email services. This will affect the following servers:
mailadv1.nebula.fi
mailserver2.nebula.fi
mailserver10.nebula.fi
mailserver22.nebula.fi
mailserver25.nebula.fi

The maintenance will take approximately 30-60 minutes and during this maintenance the servers will be unresponsive. After the period all emails will arrive normally to the inboxes. We regret the short notice for this maintenance.

Alkamisajankohta: Päättymisajankohta:

Microsoft on julkaissut tiedotteen, joka koskee kriittistä haavoittuvuutta Exchange-palvelinohjelmistossa. Haavoittuvuutta voidaan hyödyntää etänä ilman kirjautumista.

Nebula suosittelee korjaavan päivityksen asentamista viipymättä vaikutuksenalaisiin järjestelmiin.

Lisätietoja
https://technet.microsoft.com/en-us/library/security/ms16-108
 

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 17:40 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 23:30

Vantaan Kilterin alueen yhteyspalveluissa on haivaittu häiriö. Vikaa tutkitaan. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

We have noticed a disturbance in Internet connections in Vantaa Kilteri region. The problem is being investigated. We apologize for any inconvenience this might have caused for our customers.

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 08:40 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 13, 2016 - 16:15

Osassa Nebula Cloud 9 sisäisistä verkoista esiintyi tilapäisiä häiriöitä verkkojen sisäisissä DHCP ja DNS palveluissa.

Vika on korjattu. Pahoittelemme häiriötä.

Alkamisajankohta: Tiistai, syyskuu 27, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Tiistai, syyskuu 27, 2016 - 04:00

Paikallisverkon operaattori suorittaa huoltotöitä Kirkkonummen Veikkolan alueella 27.9.2016. Tästä aiheutuu noin 1-2 tunnin katkos ko. alueen liittymiin. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutuvaa häiriötä.

 

Alkamisajankohta: Maanantai, syyskuu 5, 2016 - 12:00 Päättymisajankohta: Perjantai, syyskuu 9, 2016 - 12:00

Olemme havainneet hitautta MyNebula (mail.mynebula.fi) palvelun sähköposteissa. Ongelma aiheuttaa mm. viivettä viestien latautumisessa. Tekniikkamme selvitämme ongelmaa korkealla prioriteetilla. Pahoittelemme tästä loppuasiakkaille aiheutuvaa häiriötä.

Alkamisajankohta: Keskiviikko, syyskuu 28, 2016 - 22:00 Päättymisajankohta:

PÄIVITYS: Huollon ajankohta muuttunut. Uusi aika otsikossa ja tekstissä.

Suoritamme huoltotöitä taustajärjestelmissä 28.9.2016 klo 22 alkaen. Huollon aikana mssql3.nebula.fi-palvelin sekä osa Sharepoint-sivustoista on tavoittamattomissa. Huollon arvioitu kesto on kolme tuntia.

Alkamisajankohta: Maanantai, syyskuu 19, 2016 - 00:00 Päättymisajankohta: Maanantai, syyskuu 19, 2016 - 01:50

Paikallisverkon operaattori suorittaa huoltotöitä Tampereen Epilän alueella 19.9.2016. Tästä aiheutuu noin 15 minuutin katkos aikavälillä 00:00 - 00:30. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutuvaa häiriötä.

Alkamisajankohta: Torstai, syyskuu 1, 2016 - 11:57 Päättymisajankohta: Perjantai, syyskuu 9, 2016 - 12:00

Havaitsimme vikatilanteen sähköpostipalveluissa, vika koskee osaa mailserver*.nebula.fi palvelimista.

Vika ilmenee hitautena ja yhteyksien katkeamisina. Tutkimme tilannetta parhaillaan, pahoittelut aiheutuvasta häiriöstä.

 

Alkamisajankohta: Maanantai, elokuu 29, 2016 - 10:48 Päättymisajankohta:

Cloud9 palvelussa on tällä hetkellä tilapäinen häiriötilanne joka vaikuttaa osaan asiakkaidemme palveluista.
Häiriötä korjataan parhaillaan

Alkamisajankohta: Tiistai, elokuu 23, 2016 - 10:00 Päättymisajankohta: Tiistai, elokuu 23, 2016 - 14:15

Olemme havainneet hitautta sähköpostipalveluissa. Ongelma koskee erinäisiä mailserver##.nebula.fi -palvelimilla toimivia sähköposteja.

Vika tilanne on korjattu. Pahoittelemme tästä loppukäyttäjille aiheutunutta haittaa.

 

Alkamisajankohta: Perjantai, elokuu 19, 2016 - 01:50 Päättymisajankohta: Perjantai, elokuu 19, 2016 - 15:10

Lauttasaaren laitesalissa on havaittu osaa asiakkaitamme koskeva verkko-ongelma jota korjataan mahdollisimman suurella prioriteetilla.

Pahoittelemme tästä asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Päivitys 8:22:

Vikatilanne saatiin rajattua n. klo 03. Vikatilanne vaikuttaa myös osaan jaetuista palveluistamme.

Viankorjausta jatketaan parhaillaan.

Päivitys 15:10:

Vikatilanne on nyt saatu korjattua. Mikäli vielä havaitsette ongelmia, olkaa yhteydessä.

Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä.

Sivut