Asiakkaanamme menestymisenne on meille kaikki kaikessa. Haluamme ymmärtää liiketoimintanne tarpeet ja sitoudumme pitkäjänteiseen yhteistyöhön. Kehitämme kaikkia palveluita teitä kuunnellen, yhteistyössä alan johtavien teknologiatoimittajien kanssa.

Yrityksenne toimialasta ja koosta riippumatta kattava palveluvalikoimamme
tarjoaa teille mahdollisuuden ICT-toimintojenne tehokkuuden,
luotettavuuden ja käyttövarmuuden parantamiseen.

TOIMITUSJOHTAJAN KATSAUS

ASIAKKAAN

kuunteleminen mahdollistaa menestyksen

Vuonna 2013 investointien määrä väheni. Tämä heijastui myös Nebulan
palvelujen kysyntään. Vuosi oli meille kuitenkin positiivinen ja menestyksekäs,
pystyimme edelleen kasvamaan markkinoita nopeammin.

Toimitusjohtajan katsaus

Pilvipalvelut

Edelläkävijä ei lepää

Nebula on Suomen johtava pilvipalveluiden tarjoaja. Pilvipalvelumme muodostuvat kapasiteettipalveluista, sovelluksista, korkean käytettävyyden ratkaisuista ja verkko-sivustoille tarjottavista palveluista. Kilpailuvalttejamme ovat asiakaslähtöisyys, joustavuus ja ammattitaitoinen tuki. Jatkuvasti kysyntää kasvattavat pilvipalvelut ovat Nebulan selvästi suurin liiketoiminta-alue.

Pilvipalveluiden osuus yhtiön liikevaihdosta

Yhteyspalvelut

Nopeisiin kuitupohjaisiin yhteyksiin siirtyminen jatkuu

Sähköisten palvelujen nopea yleistyminen kaikilla toimialoilla jatkuu. Nebula tarjoaa verkkoratkaisuja, jotka ovat asiakkaan tarpeeseen suunniteltuja. Palvelujen laadun takaavat osaava henkilöstö, aidot 24/7 tukipalvelut ja oma runkoverkko. Verkkoratkaisuillamme yrityksen toimipisteet voidaan yhdistää lähiverkoksi, jossa voidaan tiedon lisäksi siirtää puhetta ja videokuvaa. Verkkolaitteiden hallinta- ja valvontapalveluilla varmistamme asiakkaan tietoliikenteen häiriöttömän toiminnan kaikissa olosuhteissa.

Yhteyspalveluiden osuus yhtiön liikevaihdosta

Työasemapalvelut

Työn tuottavuus kasvuun uusilla toimintamalleilla

Nebulan työasemapalvelut muodostuvat ammattitaidolla tuotettavista käyttäjä- ja lähitukipalveluista. Tuettavia laitteita palveluissa ovat tyypillisesti puhelimet, työasemat ja yleisimmät toimistosovellukset. Hyvin toimiva ja tuettu työasemaympäristö vähentää häiriötilanteista johtuvia piilokustannuksia. Vuonna 2013 toimme markkinoille ensimmäisen suomalaisen pilvessä toimivan tallennuspalvelun, Boksin. Virtuaalisten työpöytäratkaisuiden ja virtuaalityöasemien kysynnässä on nähtävillä selkeää kasvua.

Käyttöpalvelut

Nebula kuuntelee tarkalla korvalla asiakkaidensa tarpeita

Nebulan käyttöpalveluiden myynti kasvoi vuonna 2013 kaikissa asiakassegmenteissä. Joustava palvelumallimme mahdollistaa käyttöpalvelut niin Nebulan konesaleissa, asiakkaan omissa tiloissa kuin pilvipalveluissakin. Ympäri vuorokauden miehitetyt tukipalvelut mahdollistavat asiakkaan häiriötilanteiden korjaamisen vuorokaudenajasta riippumatta. Nebulalla on pääkaupunkiseudulla neljä palvelinkeskusta oman nopean kuituverkon varrella sekä konesalit Lontoossa ja Singaporessa tarjoten lyhyen vasteajan ja skaalautuvan ratkaisun kaikkialle maailmaan.

Käyttöpalveluiden osuus yhtiön liikevaihdosta

VUOSI 2013 LYHYESTI

• Tilikaudella toteutettiin omistusjärjestelyjä, joiden tuloksena syntyi 1.5.2013 toimintansa aloittanut uusi Nebula-konserni.

• Konsernin vertailukelpoinen proforma-liikevaihto oli 26,4 miljoonaa euroa (2012: 24,2 Meur) ja liikevoitto 6,8 miljoonaa euroa (6,1 Meur).

• Liikevaihto kasvoi eniten pilvipalveluissa, mutta kaikki palvelualueet ylsivät kasvuun.

• Nebula solmi tilikaudella useita merkittäviä ulkoistussopimuksia uusien asiakkaiden kanssa ja laajensi aiempia asiakkuuksiaan.

• Investoinnit keskittyivät asiakaspalvelun ja pilvipalveluratkaisujen kehittämiseen.

• Nebulan maine nopeana, joustavana ja laadukkaiden palvelujen tarjoajana on poikkeuksellisen korkea. Tuloksemme Net Promoter Score (NPS) -mittauksella oli loppuvuonna 55.

Johto ja hallitus

Johtoryhmä